tisdag 10 augusti 2010

Fruktansvärt!

Idag vaknade jag av att Chrille skickade ett mess, där han undrade om jag hade hört om crossolyckan? Det hade jag såklart inte, hade precis vaknat.. I vart fall hade en 9 årig pojke varit och kört på Tommelilla crossbana, hoppat och förmodligen landat fel. Han hade fått bröstkorgen krossad och avled av skadorna. 9 år bara.. precis som Casper.. Jag är så in i h****es rädd för att det ska hända Cappe något, han älskar och köra cross och vi peppar och hjälper honom på alla sätt vi kan, men någonstans i bakhuvudet har man endån tanken där.. nämligen att det är en livsfarlig sport. Det är absolut den mest fysikt krävande sporten som finns + att skador är oundvikligt, brutna armar, ben och nyckelben är vardagsmat inom den grenen! Det hela är såklart en stor tragedi, det finns knappt mer att säga, mer än att mitt hjärta gråter för pojkens familj och föräldrar!

Såklart finns det risker med andra sporter oxå, bmx, hockey, bergsklättring och inte minst rally.. Varför skulle han just bli intresserad av denna sporten, jag är inte helt glad för det, fotboll hade väl varit ett bra alternativ, lungt och fint. Jag har verkligen denna dag fått insikt i hur viktigt det är att ha en bra tränare (chrillan) som lär ut från grunden, så att man inte labborerar med sin träning, utan att man lär sig hoppa på rätt sätt och att man lär sig från grunden, när man är mogen för det. Såklart är det ingen garanti för att det ska gå bra och lyckligt, men jag tror endån att om man gör momenten i rätt ordning, samt har någon som berättar vad man ska tänka på när man börjar hoppa, så minskar man misstagen och utsätter sig inte för större faror än vad som är nödvändigt!

Inatt har lilla bebis varit helt oregerlig.. hon är lite lös i magen och behöver gå ut mest hela tiden.. Stackars lilla! Nu har jag iaf pratat med veterinären och fått lite tips om medikamenter som finns på apoteket och som brukar ha god effekt. Så dit ska vi styra kosan om en stund. Ska även inom vårdcentralen idag, där jag ska ta lite prover inför min väntande ct på måndag. Måtte nu allt se ut som det ska, så att det äntligen blir lite lugn och ro här på cancer j***a tumör fronten!

Hoppas att ni alla får en superbra dag i det fina vädret:)

Pussar & kramar

Inga kommentarer: