tisdag 2 augusti 2011

Åh, vad vi har haft mysigt!!

Överskriften kan sammanfatta både helgen och dom senaste dagarna.
I helgen var vi ju som sagt på slottsövernattning, det var helt underbart skönt att komma iväg och bara vara vi två, känns som evigheter!
Det var ett jättefint slott med bara 5 rum som gick att hyra och alla rummen hade namn efter tidigare ägare och tillhörande historia.
Vi blev i vart fall tilldelade ett jättemysigt rum, med fina tapeter och gardiner, precis som gamal stil fast nytt, splinkans nytt badrum, som precis var klart och en utsikt från fönsterna som heter duga! Det var helt underbart med andra ord och både jag och Chrille är helt lyriska över detta dygn, så tack snälla pappa, i love you!!
Igår förmiddag körde vi upp, dels för att lämna barnen hos deras pappa och dels för att titta på ytterligare en bil. Jag har som sagt önskat, en svart eller vit. Den första vita var, precis som chrille sa rätt nött, inga jättestora grejer kanske, men tillräckligt för att den skulle vara ute ur spelet. Igår så kollade vi då på en svart, på hedins bil och en röd på skånebil. den röda hade gått lite för långt och där var lite väl högt pris, men den svarta.. jag såg direkt att denna bilen ska jag ha! Den hade inte gått så långt och var ganska billig faktiskt. Hedins bil säljer ju merca så killen visste nog inte riktigt vad han egentligen kunde fått ut för den.. Dessutom prutade jag på det redan braiga priset, så jag fick en service på skånebil i priset. HA bra va? Kjell, han sa, att nu försöker du endån pruta, fast att priset är bra.. du brukan minsann inte kunna hålla tyst.. Så nu är jag bilägare oxå! Det kommer bilder både på bilen och på slottet, har inte hunnit lägga in dom än! Bilen ska vi för övrigt hämta på lördag när vi endån ska upp på dop, hos finaste lilla snäckan Effi:)
Efter ´bilköpet körde vi hem och då stod mamma och kjell redan på gården. Vi hade bestämt att göra en uflykt längst kusten. Guuuud vilken underbar dag!! Vi började med att köra till Ystad, som för övrigt numera är min favvostad, där spankularade vi omkring och tittade lite i affärer och bara söp in miljön. Sen bar det av ale stenar och Kåseberga där vi åt lax (jag) stekt sill och stekt spätta, precis nere vid havet. Man nästa kände att det stänkte på ryggen.. Fantastiskt väder och havet låg helt kavlugnt. Efter den vandringen och måltiden begav vi oss till Brantevik, som jag oxå är förälskad i, ett litet fiskesamälle, som Torekov, med en mysig hamn och lite matställen. Där gick vi bara en runda i byn och vid hamnen, solen låg precis över havet och började gå neråt. Utsikten går inte riktigt att beskriva med ord, det var så vacket och jag känner bara ren och skär lycka!
Slutmålet, blev såklart en glass i Simrishamn (barnen ryser bara vid orden, ska vi äta glass i simrishemn? men det är en annan historia)
Glass och kaffe blev det således i Simrishamn, i hamnen såklart! Förutom alla dom elaka måsarna (jag har fågelskräck) så var även det supermysigt såklart! klockan var lite över 20 när vi var tillbaka hemma igen, jag hade rätt ont i benet såklart, då vi gått mycket, men det var det värt, vi hade en helt underbar dag! Tack Mamma och Kjell för denna dagen, det måste vi göra om! Älskar er oxå!
Barnen ska vara hos sin pappa hela veckan, med undantag för dopet på lördag som dom gärna vill med på. Chrille har semester och vädert är äntligen lite sommarväder, så det betyder att det bara är vi två en hel vecka, så mysigt så mysigt! Dagarna är visseligen bokade men vi ska göra saker tillsammans, utan barn och det var inte igår. Jag har nog aldrig varit lyckligare än vad jag är just nu när jag skriver detta, jag har fått så mycket energi, bra enregi, sen helgen och det behövdes verkligen!
Hoppas ni alla får en underbar dag, för det ska vi ha!
Pussar och kramar till alla ni fina!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Loppan!
Så kul att ni haft mysigt när ni var i väg, det är ni såååå värda!!
Nu ses vi i morgon, ska bli så toppen!
Grattis till nya bilen, nu får man kanske se upp på vägarna...(mer än vanligt, ha ha)
Kram på dig gummis!
Susse
Effi hälsar till Moster