måndag 8 augusti 2011

Bildblogg!

Hela dopföljet inkl prällen! Anna Effi Zerafina, heter lilla hjärtat nu, men har Effi som tilltalsnamn!
Jättfint dukat! Hela doptemat gick i vitt och rött, med vita prickar, såå Susanna rehn och såå fint var det.
Nu vankas det mat. Grillad fläskfilé och potatisgratäng! Inte konstigt alls att familjen Andersson/Ericsson stod först i kön.. som vanligt är Casper här ingripen i ett samtal med Chrille, jag hörde inte vad det handlade om, men jag gissar på 4 hjul, börjar på cross och slutar på cart!
Fina Linnea, som har blivit stora snygga damen! (där kommer ni att få lite att vakta om några år susse!)
Mamma Mona, som gudmor och faddrarna!
Här läser jag min dikt.. ja, jag ser oxå att ena legginsbenet är lite längre än det andra.. ;) men men, det blev jättebra och lyckat, inte ett öga var torrt, inte mina heller!
Det här ogillades.. av Effi alltså!
Även här går temat igen, med röd, vit prickit band, jättefint!!
Här kommer nu lite bilder från när vi var på utflykt med mamma och kjell, längst sydkusten!



Nu börjar slottsbilderna.. denna kossamun bodde där, precis som vi!
Slottet framifrån. Ja, jag vet.. men där var träd ända in på huset så det var omöjligt att få med hela! men jättegulligt var det!
Slottet bakifrån, med receptionen rätt fram. I källaren om man kommer in på framsidan!
Utsikten från vårat fönster!
Vi försökte ta massor av bilder på oss tillsammans, men det slutade med att chrille gjorde miner och jag gapskrattade, så detta var väl det mest presentabla..
Vårat rum. Inte så stort, men alldeles nyrenoverat och badrummet var oxå splinkans nytt, så vi är verkligen supernöjda!!
Veckan har annars varit helt underbar. Vi har hittat på en massa saker, bara vi två, men nu saknar vi barnen som attans, det blir tystare än vad man kan ana, när dom inte är hemma. Nä, nu vill jag att ni ska komma hem igen!!!
Torsdagskvällen spenderade vi i Lund med min bror och hans fru. Helt underbart!! Vi åt på Stäket, grillat åt jag och dom andra planka. Sen vandrade vi runt i ett vackert sommarkvälls Lund och avslutade kvällen på Gräddhyllan med Kaffe och efterätt med tillhörande dryck! Tack för en jättefin och rolig försenad födelsedag, det gör vi gärna om, med eller utan födelsedag! Tack älskade vänner för att ni är just ni!!
Ända sedan i onsdags i förra veckan har jag haft ont i huvudet.. Det hela kulminerade i en fruktansvärd migrän, just på Effis dopdag. Jag var så lessen för att jag skulle bli sjuk just då, men jag fixade att läsa dikten och äta lite, däremellan låg jag och vilade inne i Lars och Sannas säng.. Det var en pärs, men när det blev kaffe och tårta blev det lite bättre, såklart. Tyvärr fick vi bege oss hem efter det, då jag inte höll ihop längre, hade så gärna velat stanna tills sista man, men så blir det ibland. Huvudvärken är nästan borta idag, men jag håller nog på att bli ordentligt kass, jag fryser och har värk i hela kroppen, har legat dom sista dagarna och inte gjort för mycket. Imorse hade jag även ont i halsen, blääää!
Hoppas ni får en superbra dag och tyck gärna lite synd om mej,va?!!:)
Pussar och kramar till er alla och några extra till min kära vän Susse!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Ser att du inte längre kunde motstå mina pikar om uppdatering, hihi. En rejäl mängd bilder också, good girl! Jag instämmer helt med dig ang. torsdagskvällen i Lund, RIKTIGT trevligt och mysigt=). Där kan vi ju ses fler gånger och bara snacka och snacka om både det ena och andra... Ha en bra dag, puss puss.

Joppan sa...

Kul med bildbomb! :) Vilket fint dop! Å bästa prällen Göran! Han ska minsann få döpa lilltjejen, så det så! Slottet såg ju trevligt ut!
Kram kram

Linda sa...

Jättefin dikt Lotta! O nej inte ett ögat var torrt så rörande!
Ha en bra kväll!

Linda