tisdag 23 augusti 2011

Hej och hå!

Nu har jag jobbat mina första pass. Först i lördags mellan 21.30 till 02.30, kväll igår, då jag slutade halv 10 och en likadan kväll idag. Det var verkligen jätteroligt.. visste att jag hade saknat jobbet mycket, men inte så här mycket, så det känns jättebra. Benet och bäckenet känns väl däremot inte jättebra, jag har fått ganska mycket mer ont och har ökat upp tramadolen, så det fungerar bra. Jag hade räknat med att det skulle göra mer ont när jag började jobba, så det var ingen överaskning direkt. Sen ska vi inte prata om mitt huvud.. helt slut i huvudet efter varje pass.. det märks att man inte har varit så aktiv på länge, men det är perfekt, för jag sover gott iaf!
Barnen här har börjat skolan igen. Andreas i 8an, Eddie i 6an och junior i 4an, så det är stora killar vi snackar nu. Jag och Chrille är väldigt glada över att dom numera åtminstonde äter lunch på skolans bekostnad:) det är ingen billig historia med 3 tonårspojkar som länsar kylskåp efter kylskåp:) Både Eddie och Casper tyckte första dagen hade varit jätterolig! Eddie går ju numera på högstadiet och han hade antecknat väl, både salar och mentorstider och gud vet vad, det såg väldigt prydligt ut i vart fall. Han sa även att om man kom för sent, registrerades det och till slut kunde man få kvarsittning sa han förskräckt. Det är nog inget han kommer att råka ut för, en mer ordningsam unge får man leta efter. Ja, inte här hemma nödvändigtvis, men allt som rör skolan har han stenkoll på! Casper tyckte att sommarlovet kunde varat lite till, han har så många projekt den lille mannen. Just nu har dom precis köpt en fyrhjuling, men han ska inte köra på den.. den ska kapas i stycken, sen ska det byggas en crosscart av underredet.. motorn ska väl behållas sålänge, men annars ska allt annat byggas om, så det blir pedaler och ratt, ja herregud! Efter att han slutat skolan igår, följde han med Simon hem (hans bästis) dom lekte hela eftermiddagen (dom leker fortfarande) och crille plockade upp honom på väg från jobbet. Jag jobbar ju, känns nästan lite konstigt att tänka i dom banorna. Jag har ju varit hemma så länge, så jag har alltid kunnat sköta det här med hämtning och lämning själv, men det funkar inte längre och det är rätt skönt tycker jag!
Nu ska jag gå en runda med dammsugaren.. Ha en bra dag alla!
Pussar & kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du orkat blogga!
Inte bra att du får så ont, blir allt lite orolig för dig!!! Ta det nätt!!!
Kram Kram din dammsugardrake, fniss