fredag 1 juli 2011

Tack för alla tummar!

Tack för alla tummarna som hållts, dom har tydligen gjort nytta!
Pratade med Fredrik igår OCH jag är tumörfri.. helt otrolig och jag kan inte riktigt förstå det själv. Jag har levt med detta så länge, så det känns nästan konstigt att äntligen kunna släppa skiten!
Det finns ett frågetecken till vänster om där dom opererade i bäckenet, Fredrik vill ha det till att det är en körtel.
I slutet av året kommer jag att gjöra en ny pet-scan över hela kroppen, för att kolla allt igen + att kolla att den i bäckenet inte har börjat röra på sig. Gör den det, är det en tumör, behåller den sin storlek är det en körtel. Detta kommer såklart att ta några år innan dom kan släppa den förmodade körteln, eftersom min form av tumör växer så oändligt sakta.
Kontenatn är visserligen att jag inte kan förklaras som 100% tumörfri, förrens det gått ett par år och dom med säkerhet vet att det är en körtel.
Faktisk så skiter jag i vilket, för just nu kommer inget att hända, inte förrens om fler år kanske och då har jag ny kraft igen.
Fy faaaan vad gott, skrek jag i örat på stackars doktor Fredrik, men han bara skrattade och sa att han sa detsamma!
Äntligen.. mitt liv är mitt liv och det ska levas här och nu!
Tack alla goa fina människor, både i min omedelbara närhet och alla cybervänner, tack!
Tack för all stöttning och alla tummar som hållts, nu börjar det svåra jobbet att komma tillbaka till att få någorlunda kondis och hämta mej ordentligt efter operationen. Siktar på att börja jobba igen i slutet av august, då på 50% för att kolla att allt fungerar som det ska och att jag orkar.
Många pussar och kramar från en loppa som sakta men säkert börjar inse att hon är frisk:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kram Kram Hjärtat!
Är så glad!!!!
Kram S

Anonym sa...

Kommer ner o kramar dej.

Anonym sa...

jag kommer också med ner o kramar om dej. för jag är så glad för din skull. du har varit så modig. Älskar dej. puss o kram. mamma

pappa sa...

Hej loppan ditt tel samtal i fredags var den finaste föölse -present jag kunde få, har börjat grunna litta på din present du ska få på Lördag.