måndag 18 juli 2011

Slappesöndag!

Igår var det förfärligt tråkigt väder, så vi bestämde oss för att göra en utflykt. Vi packade in familjen i bilen och körde mot kivik. Där finns ett cafe som heter cafe annorlunda, och då kan man ju undra vad som är annorlunda med just det fiket? Jo, man betalar typ 65 kronor per person, då ingår dricka + att man får äta så mycket kakor och bullar man bara vill.. Jag själv åt inte så mycket men barnen vräkte i sig, ja, även chrille det lilla kakmonstret. Jag känner fortfarande lite av magen så jag nöjde mej med en sockerbulle och några syltkakor. Ett mycket trevligt ställe som jag kan rekomendera om man tycker om fin utsikt och kakor! När vi väl kommit hem hade det slutat regna och klockan hade hunnit bli halv 5. Vi var inte särkillt hungriga någon av oss, så vi grillade lite kött och åt inte förrens vid 8tiden.
Idag jobbar Chrille som vanligt och jag ska inte göra något särskillt. Handla givetvis, då det alltid gapar tomt i denna kylen. Det ska bli skönt när skolan börjar igen så barnen kan äta på kommunens bekostnad;)
Hoppas alla får en bra dag!
Pussar och kramar!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Det var ju perfekt för dina kakmonster att köra dit och fika för en överkomlig summa, synd bara att kakmonstret nummet ETT inte kunde få i sig lika stora mängder;) Mysigt med utflykt! Ha en fortsatt trevlig dag svägis. POSS POSS

Anonym sa...

Hej Hej!
Låter som ni hade mysigt! Synd att du kännde av magen, annars hade väll du rensat kakfaten, ha ha!
Tänker på dig lilla söta Lotta!
Kram S