måndag 7 februari 2011

Måndag = jobb

Inatt ska jag jobba igen, det ska bli roligt:)
Igår gjorde jag något mycket dumt.. Jag tänkte göra ett experiment.. för att se om smärtan blivit bättre eller sämre sen förra veckan! Ibumetinen skulle enligt mina beräkningar gå ur kroppen vid kl 6 på kvällen och jag tyckte när väl klockan var så pass, att detta var ju helt okey! Jag skulle hämta barnen kl 7 i landskrona, då vi bestämt oss för att mötas där, då det är halv vägen för oss båda. Sagt och gjort körde jag hemifrån halv 7 och tyckte att det funkade rätt bra, jag till och med sa till chrille att han kunde stanna hemma, att jag körde själv! dumt, dumt, dumt.. Hade väl suttit i bilen en kvart när det började mala i ryggen, fan oxå tänkte jag, men jag fortsatte.. när jag kom till landskrona hade jag så ont att jag knappt kom ur bilen, än mindre hade styrka i benen! In med barnen i bilen och började köra hem.. Jag höll på att stanna flera gånger för att kräka, men lyckades svälja undan, tur, för vi var ju på motorvägen. Jag var så arg på mej själv, för att jag inte kunde fatta att det inte skulle vara bättre, utan värre som det istället var. Vad det än är som orsakar det onda, så är det fruktansvärt!
Det flimmrar framför ögonen, jag får feberfrossa och blir kräkig, föda barn är en barnlek.. nåja nu var ju det ett tag sen som jag gjorde det, så ni får ta det uttalandet med en nypa salt:)
Vi kom ivart fall hem och jag kunde inte proppa i mej tabletter fort nog. När dom sen började verka, var jag som en gammal inlagd sill och låg helt stilla i sängen i 2 timmar.
Så dumt, så dumt, jag vet ju att patienten aldrig ska ha ett smärtgenombrott, utan man ska alltid överlappa, annars blir det svårare att få ner smärtan när man väl tar tabletter. Jag var inte smärtfri på hela natten, bara för att jag var så dum!
Men visst, man kan ju säga att experimentet funkade, för nu vet jag att jag absolut inte kan strunta i tabletterna och att jag måste hålla koll på klockan:)

Barnen hade haft det bra hos Dan i helgen och var bägge glada och pigga när dom kom hem. Idag har det varit skola som vanligt och snart är det läxdax för dom små prinsarna.

Snart ska vi börja och göra middag, sen är det som sagt dax att köra till jobbet. Tack och lov är jag mycket bättre idag, så det ska nog gå helt okey:) ska bli så roligt så!! Ska bli mycket spännande att se Susses stora mage, som snart borde spricka.. den 14 maj ska det lilla livet komma till världen är det tänkt och det ska bli så spännande att se vad det blir för en liten bebis:)

Ha en riktigt bra måndagskväll!

Pussar och kramar

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag blir SÅÅÅ ledsen av att du har så ont lilla svägis:( Tyvärr har jag inte mer att säga denna grå måndagkväll. Tänker på dig HELA torsdagen, ringer innan så klart.
PUSS PUSS

Anonym sa...

Aj aj aj , låter för jäkligt att du ska ha så ont!!!! Bara dråga på nu så det inte händer igen!!!
Vet nu hur det är att ha ont men jag vet ju också varför o efter maj är det borta o ut tittar en liten bebbe.
Ska bli SÅ kul att träffa dig i natt min goding!!!
Vet inte hur vi ska överleva natten men vi får väll stötta varandra!!!
Kram o Kram o Kram