lördag 19 februari 2011

En snabb uppdat.

Läget här är oförändrat. Ryggen eller r***ven om man väljer ett annat ord + benen är hopplös. Äter mina tabletter som en duktig flicka, som jag blivit tillsagd att göra och det funkar hyfsat. Bortsett från att jag börjar känna av lite biverkningar på dom däringa diklofenaken, makalöst illamående hela tiden, fast att jag äter innan jag tar dom. Pratade en snabbis med Anders i torsdagsmorse och han hade inte mycket nytt att komma med. Dom hade granskat bilderna en gång till och dom såg bra ut, så man får vara glad för det iallafall. I torsdagsmorse efter jobbet lämnade jag även mer av mitt dyrbara men ack så dåliga blod och får väl svar på det nu i början på veckan. Jag skulle ringa till Anders nästa vecka igen för han ville veta hur det gick med blodet och vad svaren visade.. i will chefen sa jag!
Nu ska det dras igång en utredning här i lund ang blodet och Anders vill hållas informerad av någon anledning, kan ju vara för att jag är en slitsam och långdragen patient;) men det beror förmodligen på att han och Ulla numera samarbetar, jag är ju trots allt hans patient oxå.
Det sista Anders sa var -bit ihop ett litet tag till så vi får mer kött på benen och vet vad som är fel! Japp, inte mycket att göra, så jag knaprar mina pillar mellan svimmningarna och sömnpauserna och ser glad ut:)

Nu ska vi iväg till goda vänner och äta.. får väl låna deras soffa allt eftersom kvällen går, jag är inte mitt kryaste jag nu precis!

Trevlig kväll på er!

Pussar och kramar

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gummis gummis!
Du är värdens bästa o finaste loppan i värden!!!
Kämpa på och stå ut!
Tänker på dig hela tiden o skickar massor tankar!
Kram Kram S

Anonym sa...

Lotta, Lotta - jag har av olika anledningar inte läst din blogg på länge och blev bestört när jag nu förstod hur ont du har. Förstår att det måste vara jättejobbigt och oavsett vad man säger för uppmuntrande ord så känns det som klyschor. I nuläget gäller det väl dock bara att hålla modet upp och inte deppa ihop. Den mänskliga viljan och menatala styrkan hos en person har ju många gånger visat sig vara viktigare för tillfrisknandet än alla diagnoser och mediciner i världen. I det avseendet ligger du ju fortfarande på plus så håll i!

Stor kram kusin Linda

mojjan sa...

Mittt lilla hjärta. jag tänker på dej hela tiden o önskar jag kunde göra nåt för att underlätta för dej.Men vi får väl göra som alla säjer.Bita ihop. Älskar dej. Puss o kram.Mojjan

Jenny sa...

Tusen tack för en mysig em/kväll!
Puss på er finisar.
Hoppas ni kan sova gott nu när vi tröttat ut er;)

Ps! Tack mojjan för maten du skickade med.

Daniel sa...

Hello loppan! Tackar för senast... mycket trevligt. För att fräscha upp minnet på dig tänkte jag skriva lite här ifall du glömt..
Jag kommer alltid att finnas här för dig ALLTID, oavsett vad du/ni kan tänkas behöva så är jag aldrig mer än ett telefonsamtal bort. Och du, Crille.. Tack! Stora kramar från Östra Ljungby