måndag 4 oktober 2010

Rosa Månad!



Oktober är en rosa månad, alltså månaden när kampen mot bröstcancer förhoppningsvis ska ge lite mer klirr i kassan till forskningen!

Själv har jag såklart både skänkt pengar till bröstcancer forskningen, men oxå till vanliga cancerfonden. Jag har ingen superlön, men börjar man räkna sina pengar och sen jämför det med att vara dödligt sjuk, är pengarna obetydliga!
Alla kan bidra, med litet eller stort, huvudsaken är att man gör det, för man vet aldrig när man själv eller en nära anhörig blir drabbad, cancermonsterna är ena opålitliga jävlar!

När vi nu endån är inne på detta ämnet, väntar jag fortfarande på att få göra min ct på buken. Tiden har gått och jag har såklart inte ringt om det heller. En tanke kan vara att dom gör den i samband med en efterkontroll, då jag endån är på plats. Får väl ringa och kolla upp detta snart! Jag har ingen brådska, det är skönt att slippa prata med dom och försöka lägga detta bakom sig, samtidigt som oron gnager lite i bakhuvudet, jag skulle behöva få det gjort.. För övrigt mår jag väl bra, bortsett från att jag är enormt trött, får nog kontakta min husläkare oxå och kolla mitt hb, förmodligen är det väldigt lågt vid detta laget. Efter operationen fick jag 2 påsar blod och det piggade upp väsentligt, nu känns det som att jag är tillbaka på ruta 1 igen!

Inatt ska jag jobba, 2 nätter blir det nu och sen hela helgen, men det ska nog gå bra. Det som gör det roligt att jobba är såklart mina underbara kolleger, vi delar mycket, ibland sorg, men för det mesta bara skratt, fniss och galghumoristiska skämt, kollegerna blir som ens andra familj!

Ha en fin måndag och glöm inte att skänka pengar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ses i kväll min vän!
Vi får väll stötta varandra jag undrar om jag har något blod över huvud taget...så trött är jag!!
Kram kram så länge min godis bit!

Jenny sa...

Årskurs 2 på min skola skänkte 715kr till barncancerfonden efter skoljoggen i år. Jag sponsrade med en kr per varv och elev, vilket blev 118 kr, många bäckar små=)