måndag 18 oktober 2010

Ny vecka och jag är något piggare..

I fredags började Cappe klaga över halsont och fram emot kväll hade han feber. Båda killarna var bjudna på party hos Elias, men Casper orkade inte gå, så Eddie fick gå själv. På lördagen började jag känna av halsen, så i helgen har det knaprats ibumetin varvat med halstabletter och det mesta har nu försvunnit från både mej och Cappe. Igår kväll insjuknade Eddie och idag Chrille, så nu har/haft vi haft eländet allihopa..(det blev en konstig mening, men ni fattar) barnen har inte varit i skolan idag, Eddie har varit helt däckad, men Casper är nu nästan lika pigg som vanligt, så imorgon blir det skola för hans del.

Fast jag har varit sjuk i helgen har jag tvingat mej att gå ut och gå en runda. Det har faktiskt varit riktigt skönt och jag tycker nog att det har givit mej liiite energi tillbaka! Jag har sovit gott hela helgen och natten tills idag oxå, så lite bättre är det nog allt..

Tack för tipset Sicka om att gå ut och gå, allt ditt prat om positiva hormoner som bildas och för att du vet hur det är att vara lite för trött för sitt eget bästa.. du är en bra telefonkurator du, kanske ett yrke att satsa på?;) Det är som sagt bara att ta sig i kragen och gå ut, det gör skillnad!!

Pussar och kramar till er alla mina kära vänner

2 kommentarer:

Joppan sa...

Fy för att va sjuk! Krya på er allihopa! Ja, ut & gå e verkligen bra! Det piggar upp! Kram

Joppan sa...

Sv: Ja, det e min vän Peter (även fd klasskompis) som tagit sitt liv. Fruktansvärt! Älskar dig med!
Kram