måndag 1 november 2010

Bloggpaus!

Jag har tagit en bloggpaus.. som ni kanske har märkt! Jag är lite piggare och den 9e ska jag tillbaka till dr Ulla för att ta nya prover. Blodet är väl inte för bra om man så säger. Men, men, det går att fixa till och jag kommer att bli piggare!

Jag har inte bloggat på länge pga att jag känner mej rätt låg faktiskt. Chrille och barnen gör allt för att lätta upp det och det hjälper en hel del, jag vet inte hur det skulle känts annars. Men visst är det hemskt när man inte riktigt känner igen sig själv? Så här vill jag inte vara, nedstämd och trött.. Jag har nog aldrig tidigare haft denna känslan, så därför är den extra skrämmande!

Jag ville bara att ni skulle veta att jag lever och har det så bra man kan ha det och jag återkommer snart. Så fort jag får tillbaka min blogglust:-)

Sköt om er alla och glöm inte att gå in på expressen eller Mama och rösta på Linda!

Pussar och kramar

4 kommentarer:

Joppan sa...

Sköt om dig syster yster!! ♥ Puss & Kram

Anonym sa...

Ta nu hand om dig gumman!
Du måste tänka på dig själv och vila upp både kropp och sinne!!!
Hoppas du hade trevligt i fredags....AVUNDSJUK!! Nä då inte jag inte ha ha ha!!
Ha det gott så plingar jag nog i em.
Stora Kramen från Susse Sanna!

crille sa...

Jag har inte heller skrivit här på ett tag, men känner också för att skriva av mig lite.
Jag hade en liknelse idag, om 2st blommor,om du kommer ihåg?
Orkide` är ju en vacker skapelse, en vacker blomma..Den har ett vackert yttre och lättar upp din dag,då du tycker de är fina.
En kaktus är för många en mindre fin blomma,eller växt, men för många så är dessa vackra , i vissas ögon..kanske ett vackert inre istället?
Det jag vill säga, det är lite att ibland skall det så lite till för att man skall tänka på annat, att man skall se saker med andra ögon, än vad man ser för stunden.
Det man ser är ju inte bara visuellt, utan det är ju ofta förknippat med en känsla..kanske en doft.
Det handlar om att bryta av en dålig känsla,om man nu har en sådan..att få tankarna på annat.
Att få tankarna på "andra tankar"..
Sådant tror jag får sinnet att komma ur sin "bubbla"..att man bryter av tankarna och får dem att tänka på annat, att man håller sig aktiv och igång.
Att vara hemma sjukskriven är på gott och ont, så att gå runt och grubbla, det fungerar inte.
Nu får du släppa blommorna du fick, gumman,så ska vi handla lite godis till barnen, kanske ta en runda med hundarna och bara gå och mysa ..
Pyss pyss,gumman..kom nu

crille sa...

God Jul på er allihopa!
Jag har bett Lotta att börja blogga igen....så det skall hon säkert snart.
Mkt har hänt och dagarna har varit lite upponer, men vi ser en ljusning, tycker jag.
Nya året tror jag kommer att vara annorlunda och förhoppningsvis bättre än detta, men trots allt som hänt och tumultet som stundtals varit, så måste jag ändå tycka att det varit ett bra år.
På en del punkter önskar man ett bättre år, men på det stora hela har det varit mkt bra.
Jag hade en stund, ett ögonblick som påverkade mig, då vi var ute och shoppade en dag.
Jag kom på mig själv att min blick fastnade lite på Lotta....jag såg på henne och kände mig så nöjd.
Du är verkligen en tjej som passar mig, du är vacker och fin på många vis, inte bara ditt yttre.
Du har många verkligt fina kvaliteter och att du är kramgo och kärleksfull, är saker jag verkligen gillar.
Nu lagar du middag till mig och vem gillar inte sådana kvaliteter?
Puss och kram på dig, Loppan min.
c